2019. dec 20.

Én nem haltam meg, kérek még egy golyót…

írta: Gábor Ármin Barna
Én nem haltam meg, kérek még egy golyót…

Utolsó szavak a kivégzés előtt

coverszavak.jpg

Az év utolsó posztjában halálraítéltek utolsó szavaiból olvashatunk egy válogatást.

  

Isten, ne hagyd el szerencsétlen hazámat!

Kazinczy Lajos - 1849

 

Adieu szép világ!

Csernus Manó, gyilkos  - 1849

 

Uraim, isten önökkel.

Ha isten van, miért nem akadályozta meg tettemet?

Tóth Ferenc, gyilkos – 1878

 

Isten veled öcsém, őrizzenek a jó szentek, légy becsületes ember és emlékezzél reám!

Rózsa István – 1878

 

Isten áldjon meg benneteket, magyar pajtások!

Semegi János - 1879

 

Isten önökkel, kedves népeim, köszönöm a hozzám való szívességüket.

Tujvel János - 1881

 

Szánjanak meg, imádkozzanak értem!

Ruszt György, rablógyilkos – 1883

 

Meg akartok fojtani, átkozott kutyák!

Baumgartner Ferdinánd, rablógyilkos – 1884

 

Gyorsan bánjon el velem az úr!

(Hóhérhoz.)

Semperger Mihály, gyilkos – 1884

 

Adják át üdvözletemet feleségemnek!

Schenk Hugó, gyilkos – 1884

 

Bocsánatot kerek az egész társaságtól, a többi nagyuraktól, uraságoktól. . .

Spanga Pál, gyilkos - 1884

 

Bocsánatot kérek Mailáth országbíró úr családjától, a hozzátartozóitól, meg a többi uraktól.

Pitélyi Mihály, gyilkos – 1884

 

Istenem, vedd magadhoz lelkemet!

Szívós Lajos, postarabló – 1885

 

Isten irgalmazzon bűnös lelkemnek!

Dalhausen Péter, rablógyilkos – 1885

 

vajna.jpg

 

Jézus Krisztus, ámen! Csak gyorsan!

Kleeberg Antal, gyilkos – 1885

 

Látjátok emberek, így kell fiatalon meghalnom! Viszlát!

Ballics István, gyilkos – 1890

 

Bocsáss meg, nép!

Dubarc István, gyilkos – 1891

 

Az Isten kegyelmébe ajánlom a nagyságos urat!

(A feszületet tartó plébánosnak.)

Francz Pál, rablógyilkos - 1895

 

Csak végezzétek a dolgotokat, mindegyikőtök kap egy aranyat! Adja Isten, hogy ti is úgy járjatok, ahogy én most!

(Hóhérsegédekhez.)

Bezovics Mihály, gyilkos – 1897

 

Gondoskodjatok családomról, járassátok gyermekeimet iskolába, nehogy ők is az én sorsomra jussanak!

Vukanics Mihály, gyilkos – 1897

 

Tisztelendő jó atyám, köszönöm, hogy eljött . . .

Molnár János, gyilkos – 1895

 

Igazítsa meg a kalapomat, mert mindjárt leesik.

(Hóhérhoz.)

Pete Postás János, gyilkos – 1901

  

Istenem, jó Isten, mi lesz a szegény családommal…

Kármán Mátyás, rablógyilkos – 1903

 

Köszönöm az Ítéletet, isten áldja meg a királyt. Én ártatlan vagyok, nyugodtan megyek a halálba.

Husz Ábrahám, gyilkos – 1908

 direktorium.jpg

 

Kérem, csak gyorsan!

(Hóhérnak.)

Csak viselje nyugodtan magát.

(Hóhér.)

Bátor leszek!

Szalma István, gyilkos – 1911

 

Jézusom, légy hozzám kegyelmes. Szűz anyám, segíts!

Isten önnel, tisztelendő úr!

Balázs István, rablógyilkos – 1912

 

Megérdemlem szörnyű végemet. Magam vagyok ennek az oka.

Regula Ede, rablógyilkos – 1912

 

Legyen nyugodt, a szenvedéseken túl van már. Egy perc múlva mindennek vége.

(Hóhér Rosornak.)

Én nyugodt leszek, csak ne bánjanak velem gorombán...!

(Rosor a Hóhérnak.)

Rosor György, gyilkos – 1914

 

Mit mondjak? Tegye az Isten a kötelet a nyakamra.

Szervusz az egész!

Szabó István, gyilkos - 1921

 

Volna egy pár szavam . . . szabad?

(Bírónak.)

Imádkozzon az áldozatokért is.

(Papnak.)

Luxics József, gyilkos – 1925

 luxuricsbito.jpg

 

Alázatosan jelentem...

Léderer Gusztáv, gyilkos – 1926

 

Úristen, te benned bízunk...

Ondi Sándor, gyilkos - 1931

 

Isten vetetek!

Ambrus István, rablógyilkos – 1931

 

Alezredes úrnak alázatosan jelentem, valamit akarok...

Valamit akarok...

Sztaniszlavszki József, gyilkos - 1932

 

Egy pillanatot kérek még, uraim! Bocsássanak meg nekem mindazok,

akik ellen vétkeztem és hogy ennyi bajt csináltam, azért is bo...

Éder József, gyilkos - 1932

 

Gyerünk már gyorsan, uram!

Tegye már a kötelet a nyakamra, odafönt már várnak.

(Hóhérnak.)

Jó napot, Búzás úr, jó napot, Barna úr!

(Fegyőröknek.)

Bogár György, rablógyilkos – 1934

 

Istenem! Bocsáss meg nekem!

Varga Pál, gyilkos  - 1938

 

Oh, Istenem! Kegyelem!

Kardos Mihályné, gyilkos – 1936

 kardosnebito.jpg

 

 

Bocsáss meg Uram, mint ahogy én is megbocsátok mindenkinek... Mint ahogy én is megbocsátok még az ítéletvégrehajtónak is! Jézusom légy kísérőm... Könyörülj rajtam... Neked ajánlom lelkemet…

Légy az én uram.... Istenem…

Tari Nándor, bankrabló - 1936

 

Előtted állok Uram a kapuban... Édes jó Istenem... segíts meg!

Szepesi László, bankrabló - 1936

 

 Felkérem a nagyérdemű közönséget, hogy óvják meg magukat a hasonló cselekménytől...  

Szakala György, rablógyilkos - 1941

 

Ezt érdemeltem meg azért, hogy kilenc évig védtem a hazámat ...

Kalóczi István, rablógyilkos – 1941

 

Én nem haltam meg, kérek még egy golyót…

Nyilas pártszolgálatosok sortűzét  elsőre túlélő 8 éves kislány  - 1944

 

reklam1.jpg

reklam3.jpg

reklam2.jpg

 K ö v e s s e Facebook o l d a l u n k a t !

 

Szólj hozzá

kivégzés utolsó szavak